måndag 25 februari 2013

Resa i Skåne på väg till Ovi Store

Resa i Skåne är nu på väg genom Nokias QA och om allt går smidigt så borde appen vara ute om ett par veckor.

Lite bakgrund.. Med telefonen jag använde innan jag skaffade mig en Nokia N9 märkte jag hur beroende jag var av att ha en fungerande reseplanerare för att snabbt kunna kolla upp resor och eventuella förseningar. Det fanns ingen sådan på N9:an så jag började koda på en app nån gång i slutet av 2011... Efter många sporadiska timmar utspridda över ett år så är appen något så när redo för att släppas. Jag hoppas i alla fall att fler än jag kan få nytta av den, även om jag misstänker att det nog är väldigt få som använder N9:an som sin primära telefon fortfarande.

Resa i Skåne är en reseplanerare som använder sig av Skånetrafikens Open API som källa för trafikdata. QML används för presentationen och Javascript för den logik som inte kunde skrivas i QML. Jag valde medvetet Javascript med syftet att lära mig språket.. men när nu appen är färdig så skulle jag vilja skriva om logiken i C++.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar